Je první chod dne a měla by obsahovat asi 1/3 živin, které člověk potřebuje během celého dne. Typické pro snídaně je, že hosté spěchají.
Snídaně můžeme podávat:
- v kavárnách
- v restauracích k tomu přizpůsobených
- v hotelových halách
- na hotelovém pokoji
- v salóncích
Snídaně rozdělujeme na:
2. složitou
Příprava pracoviště
- musí být provedena včas a pečlivě
- vyvětrat místnost, srovnat stoly a židle
- napulírovat potřebný inventář
- prostřít ubrusy
- doprostřed stolu zakládáme dochucovací prostředky, nádobku na odpad,
košíček s pečivem, snídaňový lístek ve stojánku
- popelník pouze v případě potřeby
Zakládáme:
- podle druhu snídaně viz. jednoduchá, složitá
Příruční stoly:
- zásobíme potřebným inventářem, snídaňovými přílohami a pečivem
Nabídkové vozíky, vitríny a nabídkové stoly:
- vybavíme ceníky, inventářem a zbořím tak, aby byly připraveny před hlavním náporem hostů
Způsoby prodeje snídaní:
- a ´la carte s plnou obsluhou , popř. částečnou samoobsluhou u vitrín
- nabídkové stoly se samoobsluhou (plnou nebo částečnou), zúčtování dle
individuální konzumace
- table d´hote s volným výběrem pokrmů, teplých a některých studených
nápojů za pevně stanovenou cenu se samoobsluhou
Další možnosti nabídky snídaní jsou:
- turistické skupiny většinou se stravují odděleně od běžného provozu. Stoly
se pro ně připravují podle předem dohodnutého menu, dodržují se většinou
pravidla skupinového prodeje. Servis se urychluje servisem snídaňových
příloh na společném inventáři, servis nápojů v konvicích nebo
termonádobách s použitím vozíků.
Postup pří servisu snídaní a´la carte :
- objednávka pokrmů, příloh a nápojů
- bonování a objednávka v expedičním středisku
- úprava stolu podle objednaného menu
- servis pokrmů, příloh a nápojů
- sklízení, zúčtování a rozloučení
- příprava stolu pro další hosty